اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

فرار از کشور به امید کودتایی دیگر

اکبر قنبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه زرندیه ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز فرار شاه خائن به عنوان طلیعه دهه مبارک فجر با اشاره به اوج گیری مبارزات انقلابی مردم ایران، و شکست تمامی سیاستهای محمدرضا پهلوی برای آرام کردن مردم خشمگین خاطر نشان کرد : شاه ، شاپور بختیار که از چهره های شناخته شده جبهه ملی بود، به نخست وزیری برگزید، اما این اقدام شاه هم فایده نداشت و کارنامه خاندان پهلوی چنان سیاه بود که مردم تنها به سرنگونی آن رضایت می دادند.

اکبر قنبری در ادامه با بیان دلایل شگل گیری و گسترش انقلاب یادآور شد : مورخان معتقدند شکل‌گیری و گسترش نهضت اسلامی و هماهنگی قیام‌های مردمی به رهبری امام خمینی(ره) و برگزاری مراسم چهلم‌های شهدا در شهرهای مختلف و کشتار 17 شهریور و اعتصاب کارکنان شرکت ملی نفت، کنترل امنیت کشور را از دست نیروهای رژیم و حتی حکومت نظامی خارج نموده و موجب شد که در زمان کوتاهی، پایه‌های اقتدار رژیم 2500 ساله شاهنشاهی سست شود. همین تحولات درنهایت منجر به فرار شاه در 26دی 1357 شد.

قنبری با بیان اینکه شاه نیز پس از عدم موفقیت دولت نظامی ازهاری در برقراری نظم و آرامش و رقع اعتصاب ها که اقتصاد کشور را فلج کرده بود، راه دیگری جز خروج از کشور نداشت گفت: شاه با امید به تکرار کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و بازگشت مجدد به ایران توسط حامیان درباری‌اش، با ظاهری عوام‌ فریبانه، به عنوان معالجه از کشور خارج شد و ایرانیان ستم ‌کشیده و غیور و نیز ارواح پاک شهیدان را غرق در شادی و سرور کرد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه زرندیه با اشاره به شادمانی ملت پس از فرار شاه از کشور تاکید کرد : این زمانی بود که رژیم پهلوی پس از 50 سال حکومت استبدادی، روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کرد؛ چنانکه در کمتر از یک ماه پس از فرار شاه، طومار عمر 2500 ساله شاهنشاهی ایران در هم پیچیده شد.

 وی افزود: محمدرضا برخلاف پدر خود، رضا شاه که پس از ‪ ۱۶سال حاکمیت مستبدانه تحت حمایت انگلیس از کشور بدون استعفا خارج شده و راهی سرزمین اربابان خود شد و لذا ۲۶دی ماه ۵۷ نقطه عطف دیگری در تاریخ و ‪  انقلاب اسلامی ایران شد.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۶
روابط عمومی زرندیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی