اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۲۸ دی ۹۶ ، ۰۷:۵۴

آیت‌الله نوری همدانی:

انتقاد از ائمه اطهار(ع) معنا ندارد/مردم باید در سفره خود رفاه و ارزانی را مشاهده کنند

یکی از مراجع تقلید گفت: اینکه می‌توان از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) انتقاد کرد مغالطه‌کاری است؛ آنها اجازه سؤال می‌دادند ولی انتقاد از آنها وجود ندارد؛ از آنها سؤال می‌شد و جواب می‌دادند پیامبر(ص) و ائمه(ع) معصوم هستند و انتقاد از آنها معنا ندارد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: معیار تنها بیان شهادتین نیست به طوری که داعش نیز شهادتین بیان می‌کردند؛ باید به معیارهای مسلمانی افراد توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: مسلمان باید از اوضاع مسلمانان اطلاع کسب کند؛ اگر مسلمان از شما کمک می‌خواهد و شما کمک نکنید، مسلمان نیستید. روایاتی نیز در زمینه حقوق مسلمانان به یکدیگر نقل شده و اسلام خواسته که مسلمانان با هم مربوط باشند و رحم، عاطفه و محبت بین آنها وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، علما و طلاب باید با اجتماع مرتبط باشند و هیچگاه از وضعیت اجتماع در دوران امروز غافل نباشند گفت: از طرفی باید توجه داشت زندگی مردم دارای ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است بنابراین لازم است همه ابعاد در نظر گرفته شود و توجه به یک بعد، فرد را از ابعاد دیگر غافل نکند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه و علما وظیفه دارند که از تمام ابعاد زندگی همه مسلمانان و موضوعات مطرح در جهان اطلاع کسب کنند و به انجام وظیفه خود بپردازند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله مطرح شده در زمینه عصمت معصومان(ع) گفت: اینکه می‌توان از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) انتقاد کرد مغالطه‌کاری است؛ آنها اجازه سؤال می‌دادند ولی انتقاد از آنها وجود ندارد؛ از آنها سؤال می‌شد و جواب می‌دادند پیامبر(ص) و ائمه(ع) معصوم هستند و انتقاد از آنها معنا ندارد.

وی عنوان کرد: فضلا و علمای حوزه پاسخ لازم را دادند بنابراین در این زمینه مغالطه‌کاری نباید کرد. ائمه اطهار(ع) معصوم هستند و شکی در این موضوع نیست. اوصاف ائمه اطهار(ع) در زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مسائل داخل مملکت گفت: مسؤولان باید در زمینه حل مشکل گرانی، بیکاری و معیشت اقدام کنند و مردم باید وسعت و رفاه را در سفره خود مشاهده کنند. آمار، ارقام و الفاظ فایده ندارد؛ سال به سال گرفتاری مردم از نظر معیشت بدتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با ورود قاچاق مردم بیکار می‌شوند. اگر مسؤولان به وظیفه اقتصادی خود عمل می‌کردند کار به این بخش نمی‌رسید که مشکلاتی برای مردم از نظر گرانی و بیکاری به وجود آید. مردم به ستوه آمدند بنابراین ناچار شدند قدمی بردارند؛ سپس دشمن موج سواری کرد.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: تا یک نقطه از بدن زخم نباشد مگس نمی‌نشیند؛ دشمن سوء استفاده کرد و به تحریک پرداختند. مردم باید در سفره خود رفاه،  ارزانی و کار را مشاهده کنند و آمار، ارقام و الفاظ کاری پیش نمی‌برد. کار شما خدمت اقتصادی، تولید و اشتغال است زیرا این مردم خدمت کردند و نظامی این چنین به وجود آوردند.

وی یادآور شد: دشمنان همیشه به دنبال توطئه افکنی هستند ولی باید همیشه نسبت به دشمنان و توطئه های آنها هوشیار بود و این توطئه ها را خنثی کرد.

این مرجع تقلید یادآور شد: در برابر مسئله یمن، بحرین، عربستان سعودی، نقشه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها نمی‌توان ساکت بود و بر اساس فرمایش رهبری باید وحدت و اتحاد داشته باشیم و کل مملکت بر محور فکر و خواسته رهبری باشد.

وی با اشاره به مسئله صهیونیست‌ها گفت: هزاران نفر در فلسطین زخمی، شهید و اسیر شدند ولی رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای قدرت دارد که در برابر آنها ایستاده بنابراین باید وحدت داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: نباید به مسائلی مانند عصمت انبیا مشغول باشیم؛ شاید نقشه دشمن باشد و این جریانات را به وجود می‌آورند تا مسلمانان مشغول و سرگرم به هم باشند و دشمن استفاده کند.

وی با اشاره به مسئله فضای مجازی گفت:‌ با وجود آنکه در زمینه سالم‌سازی این فضا مباحثی مطرح شد ولی جلوی آن باز شد بنابراین باید مطالبات بر حق را پیگیری کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۸
روابط عمومی زرندیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی