اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شب‌های قدر تجلی پیوند قرآن و عترت(ع) است.

همزمان با فرا رسیدن لیالی پر فضیلت قدر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج زرندیه با بیان احادیثی پیرامون ماه مبارک رمضان و قرائت قران  گفت: طبق روایات، ماه مبارک رمضان بهار قرآن است؛ چرا که در حقیقت، ماه رمضان، ماه تولد قرآن است؛ چنان که امام باقر(ع) فرمود: «لِکُلِّ شی‏ءٍ رَبیعٌ و رَبیعُ القُرآنِ شَهرُ رَمَضان» برای هر چیز بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است». از سوی دیگر و چنان که امام صادق(ع) فرموده‌اند: «وَ قَلْبُ شَهْرِ رَمَضان لَیْلَةُ الْقَدْرِ؛ شب قدر، قلب ماه رمضان است». شب قدر، لحظات اوج معنویت می‌باشد، لحظاتی که قلب پیامبر اکرم(ص) همه قرآن را از امین وحی، فرا گرفت و قرآن از لوح محفوظ بر قلب نورانی اشرف رسل منعکس شد.

اکبر قنبری با بیان اینکه شب‌های قدر تجلی پیوند قرآن و عترت(ع) است؛ یادآور شد : از یک سو، شب نزول قرآن و برکات آسمانی و احیای آن معادل بیش از هزار ماه است و از طرفی شب‌هایی است که یادآور شهادت مظلومانه مولای شیعیان حضرت علی(ع) است. اما با وجود آنچه گفته شد یکی از مهم‌ترین مصادیق و ایام مهجوریت قرآن، شب‌های قدر است.

ایشان با اظهار تاسف از اینکه  در شب قدر، سهم قرآن صرفاً تلاوت شروع مراسم و نیز قرآن به سر گرفتن در پایان برنامه  است و از تلاوت و تفسیر شأن این شب مبارک و قرآن کریم خبری نیست این سوال را مطرح کردند  چرا از حدود پنج ساعت برنامه شب‌ قدر تنها دقایق مختصری به قرآن و آن هم صرفاً قرائت قرآن بدون فرصت نظر کردن مردم به قرآن اختصاص می‌یابد؟ آیا حیف نیست که در شب قدر خود قرآن جزء برنامه‌های اصلی نباشد،  در این شب اهل قرآن نیز در غربت به سر می برند.
وی افزود :آیا حیف نیست در این شب‌های عزیز از قاریان و مفسران کمتر استفاده ‌شود. این که معمولاً کمترین دعوت قاریان در شب‌های قدر است، مثل این است که بگوییم کمترین دعوت از مداحان در شب‌ عاشوراست، در حالی که شلوغ‌ترین شب مداحان شب عاشوراست.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۲
روابط عمومی زرندیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی