اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

در این کارگروه که در دفتر امام جمعه محترم شهرستان زرندیه و با حضور مربیان عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج زرندیه برگزار شد در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین عبداله پور ضمن عرض خیر مقدم خدمت مربیان گرامی به اهداف برگزاری این کارگروه پرداخت و در ادامه امام جمعه محترم شهر زاویه حجت الاسلام حسن باقری به بررسی موانع پیش رو در تحقق و اجرای امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و آن را به دو بخش درونی و موانع برونی تقسیم کردند.

الف )بررسی موانع درونی :

1-  جهل و نادانی: یکی از موانع درونی تحقق و اجرای امر به معروف و نهی از منکر می باشد و وظیفه اول ما دادن بصیرت و آگاهی برای فرد جاهل است.

2- تعصب: یکی دیگر از موانع درونی تحقق و اجرای امر به معروف و نهی از منکر (تعصب قومی ، شغلی و...) بطوریکه تعصب یکی از صفات انسان های جاهلیت است.

3- تکبر و غرور: یکی دیگر از موانع تحقق و اجرای امر به معروف و نهی از منکر است بطوریکه چنین افرادی زیر بار امر به معروف و نهی از منکر و سایر دستورات دین نمی روند.

4- خوردن لقمه حرام : چنین افرادی چون دلشان سیاه شده امر به معروف و نهی از منکر در آنها اثر نمی کند بطوریکه امام حسین (ع) هر چه در روز عاشورا موعظه کرد موثر نبود و خود امام اشاره به خودن لقمه حرام لشکر عمر سعد می کند و این نشان می دهد که لقمه حرام طوری اثر می گذارد که حرف امام معصوم نیز بر آن اشخاص اثر نمی گذارد.

ب) بررسی موانع بیرونی

1-  جو سازی ها و دشمنی ها بر علیه افراد: بطوریکه راجع به حضرت امیر (ع) آن قدر تبلیغ سوء کردند که مردم بعد از شهادت می گفتند که مگر علی نماز می خواند.

2-  تعارضات: یعنی حرف به عنوان مثال خانواده جوری باشد و بیرون از خانواده جور دیگر باشد ، در مدرسه رفتار جوری باشد و در خانواده جور دیگری باشد اگر مدرسه و خانواده هماهنگ باشند امر به معروف و نهی از منکر تاثیر می گذارد در غیر این صورت کارساز نمی باشد.

 3- طاغوت : هر چه که غیرخدایی باشد(الذین یسدون عن سبیل الله) سد و مانع راه خدا می شود و نمی گذارد معروف برپا و منکر برچیده شود.

4-  فقر اقتصادی : (الفقر و موت الاکبر) جامعه ای که در آن فقیر باشد نمی شود امر به معروف و نهی از منکر کرد. ابتدا باید فقر را از جامعه برطرف کرد و سپس امر به معروف و نهی از منکر کرد تا تاثیر بگذارد. فلیعبدوا رب هذا البیت الذی امنهم من جوع و امنهم من خوف

در انتها نیز سایر مربیان نظرات و پیشنهادات خود را به مباحث مطروحه ، مطرح نمودند.

نظرات سایر مربیان :

1-    وجود ماهواره به عنوان یک طاغوت باعث تسلط طاغوت و افکار آن بر مردم و خانواده های ما و باعث به وجود آمدن منکر های زیادی مانند فساد اخلاقی ، فساد خانوادگی ، فساد اجتماعی و ...

2-   نحوه مبارزه با این منکر اشاره شده (ماهواره) به عنوان مظهر فساد و فحشا و منکر در جامعه و از دیدگاه قرآن همان نماز به عنوان تنها راه و یا بهترین راه برخورد با فساد و فحشا می باشد. اگر به فکر احیای واقعی نماز و پر رنگ کردن نماز باشیم می توانیم در جنگ بین نماز و فحشا ، نماز به پیروزی برسد. و حضور مسئولین در نماز جمعه به عنوان گل سرسبد نماز در منطقه یکی از عوامل موثر در ترویج نماز بین مردم عام می شود.

3-    ترویج نماز در خانه و مدارس و ادارت .

4-    اعتیاد و ورود جوانان در فضای شبکه های اجتماعی

5-    اهمیت ویژه دادن به محصولات فرهنگی (فیلم ها ، بازی های رایانه ای و...)و تاثیر آنها بر دانش آموزان کم سن و سال

6-      و...

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۲
روابط عمومی زرندیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی