اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

جذب جوانان به مساجد از وظایف اصلی ارکان مسجد

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و به همت معاونت عملیات سپاه زرندیه همایش ارکان مساجد با حضور تنی چند از ائمه جمعه و جماعات مساجد شهرستان زرندیه ، فرماندهان پایگاه های مقاومت ، هیئت امنای مساجد و تعدادی از مسئولین کانون های فرهنگی مساجد در نمازخانه سپاه زرندیه برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر بیاتی کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مساجد و جایگاه اثرگذار آن در تربیت نسل دین مدار و مدافع ارزش های اسلامی گفت : مساجد خط مقدم در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی گفت : با توجه به اینکه دشمن با مدرنترین و پر جذبه ترین روش ها و ابزار تبلیغی از دریچه ماهواره ها ،فضای مجازی ،اینترنت ،گوشی همراه، لحظه به لحظه سعی در انحراف نسل جوان و نفوذ در دل آنان دارد لذا مساجد باید با روش های نوین تبلیغی برای جذب جوانان در مساجد تلاش ویژه نماییم و مساجد ما باید کانون برنامه های غنی فرهنگی و تبلیغی باشند.

 دکتر بیاتی در این برنامه با اشاره به محور بودن امام جماعت در مساجد گفت: رمز موفقیت امام جماعت، ارتباط گرفتن با جوان است. تمام مشکلات ناشی از این است که برخی از ائمه جماعات به  دلیل کهولت سن نتوانسته اند با جوان ارتباط برقرار کند و امام جماعت موفق امام جماعتی است که بتواند با تکنیک های برخورد با جوان و روان شناسی کودک آشنا باشد.

این کارشناس مذهبی در ادامه به روش های جذب بیشتر جوانان در مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش دادن به دیدگاه جوانان از جمله از طریق اعطای مسئولیت در هیئت امنا ، از طریق نظرخواهی پیرامون برنامه های مسجد و واگذار کردن برخی از فعالیت‌های مسجد به جوانان از روش های جذب جوانان به مساجد است. وی افزود: شایسته است بزرگ‌ترها، اعضای هیئت امنا و امام جماعت، برای فعالیت‌های گوناگون مسجد، نظر جوانان را جویا شوند و در صورت امکان، پیشنهادهایشان را اجرا کنند چرا که این اقدام سبب خودباوری و احساس شخصیت در جوانان می‌شود و آنان از اینکه می‌بینند نظرهایشان در تصمیم گیری‌های مسجد اثر دارد، خوشحالند و مسجد را از خود می‌دانند. در نتیجه، پیوسته در مسجد حاضر خواهند شد.

دکتر بیاتی با بیان اینکه  امام جماعت یکی از ارکان های مدیریتی مسجد است تصریح کرد : برای موفقیت باید همه ارکان مسجد با امام جماعت همکاری داشته باشند و به تعبیر مقام معظم رهبری، امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است باید با رعایت همه جوانب افراد حاضر در مسجد را مدیریت کند و در گزینش ارکان مسجد دقت داشته باشد.

امام‌جماعت، مهم‌ترین عضو مدیریتی مسجد است که می‌تواند با برنامه‌‌ریزی و عملکرد درست، زمینه مناسبی را برای پیش برد عوامل حضور مردم در مسجد، فراهم کند. درباره حضور‌ جوانان در مسجد نیز عملکرد امام‌ جماعت، شخصیت ‌امام جماعت و چگونگی برخورد او با جوانان، در ایجاد و چگونگی نگرش جوانان نسبت به دین و مسجد بسیار مؤثر است.

سخنرانی فرماندهی سپاه زرندیه سرگرد پاسدار محمد مهجوری پیرامون استکبار ستیزی و راه های مقابله با ایجاد اختلاف در بین ارکان مساجد و همچنین بیان نظرات تعدادی از فرماندهان پایگاه ها ، مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد و هیئت امنای مساجد بخش دیگری از این همایش مشترک ارکان مسجد بود.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۹
روابط عمومی زرندیه

نظرات (۱)

لطفا اینگونه برنامه ها را بیشتربرگزارکنید
بسیار عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی