اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

پاسخ به سوالات و شبهات دینی دانش آموزان توسط امام جمعه شهرستان

با حضور امام جمعه محترم شهرستان زرندیه حجت الاسلام و المسلیمن علم الهدی برنامه پرسش و پاسخ با حضور دانش آموزان آموزشگاه مفید و فرمانده حوزه دانش آموزی سپاه شهرستان زرندیه در نمازخانه این آموزشگاه برگزار شد.

این برنامه با هدف رفع ابهام و دادن پاسخ به هرگونه پرسش و شبهه ای در ذهن دانش آموزان در امور دینی وجود دارد به همت فرمانده محترم این واحد و برای اعضای حلقه صالحین این مدرسه برگزار شد .

در این جلسه صمیمی امام جمعه محترم ابتدا با بیان مطالبی پیرامون اهمیت نماز گفت: از بین بردن گناهان طهارت روح  ، راندن شیطان ، استقامت و پایداری  ،نزول رحمت الهی ، استجابت دعا ، رسیدن به تمام خیرات ، تقرب به خداوند متعال ، وارد شدن به بهشت برین از جمله آثار و فواید این عبادت بسیار مهم در دین مبین اسلام به شمار می آید.

ایشان در پاسخ به این سوال که آیا آیا پاکی دل کافی نیست و حتماً باید نماز بخوانیم؟ اظهار داشت: یکی از صفات خداوند متعال، حکیم است; یعنی هیچ کاری را بدون حکمت انجام نمیدهد. اینکه خداوند نماز را واجب کرده است ـ با اینکه میتوانست به صرف راز و نیاز اکتفا کند ـ حتماً دلیلی و حکمتی داشته که او با علم و تدبیر بینهایتش از آن اطلاع دارد; چون اگر این گونه نباشد باید ـ نعوذ باللّه ـ بگوییم خداوند در واجب کردن نماز، کار عبث و بیهوده ای انجام داده است. پس، از حکیم بودن خداوند میفهمیم که در وجوب و اقامه نماز فایده ها و آثار بسیار زیادی وجود دارد که چیزی جای آن را نمیگیرد.

وی تصریح رد: یکی از علتهای تشریع احکام از طرف خداوند بر بندگانش، امتحان کردن آنهاست. خداوند از بین بندگان، آنان را که روحیه اطاعت کامل دارند بر میگزیند و آنان که بیچون و چرا به فرمان های خدایشان عمل میکنند در امتحان اطاعت از خدا نمره قبولی میگیرند. پس یکی از علل واجب شدن نماز این است که خداوند قصد داشته است که با این دستور بندگانش را بیازماید تا معلوم شود چه کسی راز و نیاز خود با خدا را به همان صورت که خداوند فرموده انجام میدهد و چه کسی سرپیچی میکند; تا هر دو به پاداش و جزای عملشان برسند.

ایشان ادامه داد: میپرسیم: پاکی دل یعنی چه؟ اگر بگویید: به معنای این است که انسان در دل خود نسبت به همه کس و همه چیز حسن ظن داشته باشد و دلش آلوده به نیتهای پلید و زشت نباشد; میگوییم: پاکی دل به این معنا ـ یا به هر معنای دیگری ـ وقتی میتواند جای نماز را بگیرد و ما را از خواندن نماز بی نیاز کند که تمام فایده ها و آثار و حکمتهایی را که در نماز وجود دارد دارا باشد; آیا پاکی دل چنین جامعیتی دارد؟  

اقامه نماز وظهر و عصر به امامت امام جمعه محترم شهرستان پایان بخش برنامه پرسش و پاسخ آموزشگاه مفید بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۸
روابط عمومی زرندیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی