اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

صداقت و انصاف در دستور کار اصناف

با تلاش های حوزه حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) کلاس آموزشی فقه بازار برای بازاریانی که تازه وارد عرصه داد و ستد و خرید و فروش در شهرستان زرندیه شده اند، برگزار شد.

در این کلا س حجت الاسلام اکبر قنبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه زرندیه گفت:فعالیتی که در راستای تامین معیشت مومن باشد در اسلام به عنوان جهاد او در دین محاسبه می شود و این نشان دهنده اهمیت ویژه بازار و کسب و کار است وکسانی که می خواهند وارد عرصه تجارت و بازار شوند قبل از آن باید فقه بازار را مطالعه کنند.

وی افزود: بازار ما با بازار اسلامی فاصله گرفته و باید با تبیین و ترویج فرهنگ بازار اسلامی این فاصله را به حداقل برسانیم. قنبری اضافه کرد: موضوع گرفتن سود در فقه بازار با شرایط خاصی بیان شده که اگر اندکی لغزش در موضوع ورود کند این معاله تبدیل به ربا می شود.

اکبر قنبری تصریح کرد: معاملات زیادی در بازار که دارای اشکال فقهی می باشد که می تواند با رعایت نکات کوچکی شرعی شود و فرد کاسب علاوه بر سود مالی از برکات رزق حلال هم بهره مند شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه زرندیه افزود: امروز صداقت، انصاف و انفاق در جامعه کمرنگ شده است، و باید  همه ما به ویژه اصناف و بازاریان باید ترویج این عوامل مهم در جامعه را در دستور کار قرار دهیم.

قنبری با بیان اینکه بازار باید به دست انسان‎های راستگو و متدین اداره شود، گفت: انسان‌های دروغگو نباید در جامعه جای داشته باشند، زیرا بازار و جامعه با وجود این افراد نابود می‎شود. وی تصریح کرد: اگر معامله صادقانه باشد، خداوند به معامله برکت می‌‎دهد و اگر با دروغ گفتن باشد، خداوند آن معامله را محو می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۳۰
روابط عمومی زرندیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی