اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

روش های شناخت و تشخیص خوب و بد از مهمترین وظایف آموزش و پرورش

سرگرد محمد مهجوری فرمانده سپاه زرندیه و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرندیه با حضور در جمع دانش آموزان و مربیان دبیرستان فردوسی زاویه با مثال هایی از قرآن و امامان واستاد مطهری و همچنین از فرمایشات و نصایح حضرت امام (ره)  و سفارشات مقام معظم رهبری  به نقش آموزش و پرورش در توسعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر از ابعاد مختلف پرداخت.

ایشان ابتدا به تشریح و تبیین وظایف دانش آموزان در مورد امر به معروف و نهی از منکر  پرداخت و  و نقش معلم را در امر به معروف و نهی از منکر با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند "  همه مردم باید وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را برای خود قایل باشند و در محیط کسب ، خانه ، درس ، دانشگاه و محیط کار و زندگی با زبان خوش و لحن مناسب ، عمل خلاف وگناه را به خاطی تذکر دهند و سرانجام این مهم در مرحله عمل و اقدام ، تنها با اجازه حکومت باید انجام شود .شاید بتوان نقش معلم را در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را آنقدر با اهمیت دانست که در بعضی مواقع می تواند مهمترین و بیشترین تأثیر خود را در این زمینه بر دانش آموز که آینده سازان ما هستند و مدیران و مدیر کل ها و . . .  مملکت در آینده را تشکیل می دهند بگذارند ." بسیار مهم و اثرگذار عنوان کرد.

مهجوری با بیان اینکه مهمترین وظیفه آموزش و پرورش در تربیت فرزندان ما علاوه بر آموزش علم ، آموزش امر به معروف و نهی از منکر است اظهار داشت : دانش آموزان باید بتوانند از همان ابتدا خوب  را از بد تمیز دهند و بتوانند در جامعه خود  مثمر ثمر  واقع شوند و در راه پیشرفت جامعه خود ، کارساز باشند .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرندیه مهمترین هدفِ  رسالت انبیا را تربیت و تزکیه عنوان کرد و گفت : انسان یگانه موجودی است که بیشترین نیاز را به تربیت و رسیدن به کمال دارد؛ زیرا جانداران دیگر بر اساس غریزه از نخستین لحظه‌های تولد راهشان را می‌یابند و بر همین اساس از خود دفاع کرده، به زندگیشان ادامه می‌دهند. اما انسان اینگونه نیست؛ اگر دست حمایتِ مربیان از سر او برداشته شود، نه تنها به کمال دست نمی‌یابد بلکه از همان آغاز، راه فنا را در پیش می‌گیرد. چنانکه نوزاد انسان از هر موجود  زنده ضعیف تر و به اصطلاح دیگر هیچ قدرت دفاعی از خود ندارد و به تنهایی نمی تواند نیازهای ابتدایی خود را برآورده سازد و کمالی در او مشاهده نمی‌شود ولی همین موجود  ضعیف، با تربیت و آموزش، به جایی می‌رسد  که سیارات آسمانی  را در اختیار می‌گیرد و با قوة اندیشه و فکر به همة اشیا مسلط می‌شود.وی افزود: اگر انسان خوب تربیت شود و در مسیر کمال و انسانیت قرارگیرد، می تواند قله های پیشرفت و ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذارد و تا بلندای آسمان انسانیت به پرواز در می‌آید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۸
روابط عمومی زرندیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی