اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

حضرت زینب ، عمدتاً مشغول آگاهى بخشى مردم و رسوا کردن خاندان اموی بود.

به همت بسیجیان پایگاه تزکیه 4 که اکثرا جزء خادمین افتخاری امام زاده سید منصور (ع) هستند، مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (س) برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام کلاته در رابطه با خطبه خوانی حضرت زینب (س) و فلسفه این خطبه خوانی در محل امامزاده سخنرانی گرانقدری داشتند.

حجت الاسلام کلاته با بیان پیام های عاشورایی خطبه حضرت زینب(س) اظهار داشت : قدر مسلم قیام امام حسین(ع) آغاز یک مبارزه است و ادامه مبارزه و هدایت آن در مسیر واقعى اش مرهون اسارت زینب(س)است. وی افزود: براى حفظ ماهیت یک قیام ، پشتوانه اى قوى و برانگیزنده لازم است و حضرت زینب (س) سعى کرد مبارزاتش را بر اصولى تغییرناپذیر که از مبانى قرآن و سنت نبوى سرچشمه مى گرفت، مبتنى سازد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت زینب(س) با احاطه کامل بر جریان هاى سیاسى، فرهنگى و تبلیغى منجر به سلطه و استبداد امویان، عمدتاً مشغول آگاهى بخشى مردم و رسوا کردن این خاندان بود خاطر نشان کرد :او این رویارویى اسلام اصیل و اسلام دروغین را مواجهه اسلام و کفر مى دانست و در این منظر، حقایق تاریخى را آشکار و روشن مى کرد.

ایشان ادامه داد : از نگاه حضرت زینب)س(حوادث بزرگى مثل جنگ صفین، شهادت امام على، امام حسن و امام حسین(ع) و اسارت خاندان نبوى همگى جز محصول عقده گشایى و خوارى و حقارت خانواده ابوسفیان نیست؛ زیرا این خاندان، ضربه هاى مهلکى از آموزه هاى نظام اسلام خورده اند. آنان گرفتار انتقام کور تاریخى شده اند. به همین دلیل حضرت زینب(س) در شیوه تبلیغى خود، به ویژه در خطبه هایش مى کوشد ضمن بیان افتخار و عزت اسلام و خاندان نبوت، پرده از نفاق امویان بردارد و با استنادهاى تاریخى خود، خاندان اموى را رسوا و ادعاهاى پوچ و بى اساس آنها را در تاریخ برملا کند.حضرت زینب)س(تباهى، فساد و فسق آن خاندان را که به نوعى تداوم روحیه ها و هویت جاهلى است، آشکار مى کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۳
روابط عمومی زرندیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی