اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

اخبار بسیج زرندیه

امام خمینی (ره): کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نگویند این انقلاب برای شما کاری نکرده است.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نقش موثر آموزش دانش آموزان در کاهش خسارات

مانور زلزله و ایمنی ، همزمان با مدارس سراسر کشور ، در مدارس شهرستان زرندیه و به صورت نمادین با همکاری  حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده جمعیت هلال احمر ، شهرداری ، آتش نشانی ، اداره بهداشت و درمان و آموزشگاه جابربن حیان ، با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار گردید.

در این رزمایش ، دانش آموزان آموخته های خود را در برابر زلزله و ایمنی به صورت عملی به نمایش گذاشتند و نیروهای امدای جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فوریتهای پزشکی پس از نخستن لحظات بروز زلزله فرضی در محل حاضر و نسبت به برقراری اقدامات اولیه و امداد مجروحان پرداختند.

سرگرد پاسدار محمد مهجوری فرمانده سپاه شهرستان زرندیه در حاشیه این مانور گفت: این مانور با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله برگزار می شود.وی افزود: همچنین ترویج فرهنگ مقاوم سازی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله از دیگر اهداف برگزاری این مانور می باشد.

فرمانده سپاه شهرستان زرندیه خاطر نشان کرد : ایران کشوری حادثه‌خیز است از این رو باید همواره آمادگی لازم را داشته باشیم و از آنجایی که امکان جلوگیری از وقوع حوادث وجود ندارد باید با استفاده از علم، تجربه و خرد خود تا حد لزوم میزان خسارت وارد شده از حوادث را کاهش دهیم.

محمد مهجوری به آثار و پیامد های این آموزش ها اشاره کرد و اظهار داشت: با آموزش دانش آموزان جهت مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله با عث کاهش اثرات آن خواهیم بود و با یاد گیری دانش آموزان در فراگیری امداد و کمکهای اولیه این دانش آموز هم در خانواده و هم جامعه می تواند موثر باشد.

در این مانور دانش آموزان مدارس با به صدا درآمدن آژیر نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه گیری و امدادرسانی به مصدومان را آموزش و تمرین کردند چرا  که این آموزش ها باعث کاهش خسارت و حفاظت از جان انسان ها می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۶
روابط عمومی زرندیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی